"Олександрійська правда" тепер у Facebook

вівторок, 2 жовтня 2018 р.

В Олександрії зустрічали заступника міністра освіти, який не розуміє навіщо учням ПТУ загальна середня освіта



 Днями в Олександрії перебував заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей. Він відвідав навчальні заклади міста, зокрема гімназію ім. Т.Шевченка, обласну гімназію-інтернат Короткова ( що в приміщенні колишнього педучилища та Професійний ліцей ( ПТУ №13). Олександрійські педагоги сподівалися отримати конкретні відповіді на нагальні питання і зійшлися на зустріч з заступником міністра до гімназії. Здебільшого це були вчителі перших класів, так званої реформованої школи.

Нову українську школу , дітище міністерства чиновник сповна побачив у гімназії ім..Шевченка і все побачене йому сподобалося. Павло Кузьмович  оглянув кабінети, у яких навчаються учні перших класів, ознайомився із запровадженням нового формату та зустрівся із вчителями міста,.
 П.Хобзей заходив у класи, спілкувався з вчителями, зі знанням справи цікавився за якими підручниками навчають дітей, чи оцінюють їх відповіді. З подивом заступник міністра зазначив, що у цих класах є усі підручники для навчання і аби потішити пані міністра Лілію Гриневич. навіть сфотографував їх на учнівських партах і тут же відіслав адресату

 А ось спілкування з педагогами  перетвворилост у своєрідний брифінг..  Олександрійських вчителів цікавили проблемні питання щодо забезпечення першокласників підручниками, бо ті, хто обрав видавництво «Генеза» не забезпечені ними в повній мірі, на що Павло Кузьмович порадив користуватися Інтернетом та робити роздруківки, доки міністерство залагодить справи з видавництвами. Така ж проблема і з інклюзивною освітою, та тими, хто ввійшов у пілотний проект ще в минулому році і тепер уже у другому класі за цим проектом, а підручників немає – відповідь була одна – чекайте ( про прорахунки міністерства відверто не йшлося). «Видавництва не змогли вчасно виконати замовлення, сказав П.Хобзей, ми включили штрафні санкції, але вд цього не легше. Ми можемо тільки перепросити».

Йшлося й про зменшення наповнюваності учнів у класах, у тому числі  з інклюзивним навчанням, вчителі вказували на певний дискомфорт, який створюють в ході уроку діти з вадами для основної маси учнів, але на це посадовець лише розвів руками. Ще на ряд питань учителі не отримали конкретної відповіді, зате заступник міністра здивувався, чому вони не дякують за проект Нова українська школа. «Ми теж набиваємо гулі, але треба аналізувати, виправляти. Я не чую подяки за нову школу і це мене лякає. Ми хочемо відірвати вчителя від дошки а дитину від парти. Якщо в цьому напрямку нічого не зміниться, то не треба й переставляти парти»,- сказав він..
Торкнулися педагоги й найболючішого питання – фінансування та заробітної плати. Заступник міського голови Л.Сосна зазначила, що міська влада все робить аби не скорочувати вакансій та не закривати школи, але до кінця року на заробітну плату вчителям не вистачає 9 млн. грн..Обіцяної субвенції не отримують. Заступик міністра  відповів, шо в Україні війна, ми країна, яка живе в борг і якщо, образно кажучи «ти живеш не по средствам, то це твої проблеми» (дослівно).
Міста мають вести спів фінансування, бо це їхня мережа, а друге, у бюджетному кодексі написано, що освітня субвенція йде на заробітну плату педагогічних працівників, але ніде не сказано що вона повністю має покривати ці видатки і цього не буде. Тому що, якщо кожен буде робити свої «хотєлки», то ці «хотєлки» ми не будемо покривати. Якість завжди більше коштує, якщо ви хочите мати якість, то треба більше вкладати».- саме так прокоментував заступник міністра питання недофінансування освітян з боку держави».
У Олександрійському професійному ліцеї ( ПТУ № 13) журналісти  почули не менш цікаві думки пана заступника міністра. Зокрем,. розмовляючи з директором К.Мужиковим  П.Хобзей запитав :
 « А навіщо учням профтехучилища загальна середня освіта, адже вони приходять з низькими оінками в атестаті, не можуть здати ЗНО, а нам важливо готувати робітничі професії ?». До честі директора закладу той переконував заступника міністра, що вони повинні бути грамотними, вміти читати завдання, розбиратися в кресленнях та ін., цього вимагають  і кваліфіційні характеристики.
Під час розмови П.Хобзея з журналістами  його попрохали пояснити, чи справді заступник міністра вважає, що учням ПТУ не потрібна  повна загальна  освіта, чи це ще один варіант подальшої «оптимізації» ПТУ. На жаль чиновник виявився переконаним, що в ПТУ йдуть малограмотні учні зі шкіл, які мають низький середній бал в атестаті і в подальшому їх ніхто не зможе  переконати навчатися « Якщо дитина прийшла навчатися в ПТУ не маючи достатньої бази після школи, не вміє додати дроби, то ви математику не зробите. Це не є проблема ПТУ, тому, що тут не будуть компенсувати те, що не зробили в школі. Давайте не займатися профанацією, ми видаємо атестати всім, навіть тим, хто не має середньої освіти. Після цього вони здобувають вищу освіту, а декому  навіть бракує  середньої. Такі реалії нашої школи. Я ніколи не був за профанацію, я за те, щоб ми не видавали дипломи, які нічого не означають, от і все» - пояснив заступник міністра освіти і науки.



Немає коментарів:

Дописати коментар