"Олександрійська правда" тепер у Facebook

понеділок, 10 грудня 2018 р.

Цифри є, а виробництва немає. Про стан промисловості в Олександрії

На сьогоднішній день до облікового кола міста Олександрії входить     44 підприємства, які звітують про виробництво промислової продукції та здійснюють її виготовлення у різноманітних галузях промисловості: легкій, харчовій, поліграфічній, машинобудівній, лісовій, меблевій, металургійній, енергетичній тощо.
Деякою мірою якщо й  фіксується  збільшення показника по обсягах реалізованої промислової продукції у порівнянні з відповідним періодом минулого року  то це лише завдяки зростанню цін на сировину та матеріали.

      Ріст промислового виробництва в порівнянні з 2017 роком забезпечено машинобудівною (130,6%), харчовою  (148%), та меблевою (102,7%) галузями. Спад              (у зв’язку з недостатньою кількістю потенційних замовників, сезонним характером виробництва, подорожчанням сировини та енергоресурсів тощо) маємо по металургійній (90,8%), целюлозно-паперовій (16,7%), легкій (97,8%) та лісовій (0%) галузях.
Негативна тенденція щодо обсягів виробництва по окремих галузях, а також товарах – представниках, зумовлена, перш за все, ситуацією в країні, що значною мірою впливає на роботу підприємств: зниження попиту й зменшення замовлень на продукцію, зростання та нестабільність цін на сировину та енергоносії, втрата експорту, як наслідок – збільшення собівартості, недостатність обігових коштів та часткова зупинка виробничого процесу.
З такими проблемами зіткнулося, зокрема, ПП «Славяночка», суттєвий вплив на показники діяльності якого мало чергове подорожчання сировини, електроенергії, зрідженого газу та води протягом 2018 року, що, в свою чергу, спровокувало зростання цін на хлібобулочні і кондитерські вироби та зниження попиту на них.
Сезонністю виробництва та недостатньою платоспроможністю споживачів пояснюється зниження обсягів виробництва по деяких товарах (води мінеральні і газовані з додаванням цукру тощо), що входять до номенклатури продукції ВК ПрАТ «Оболонь».
Основним фактором, що впливає на кінцевий результат роботи                                   ТОВ «Електромеханічний завод «Етал», є збільшення собівартості готової продукції внаслідок перегляду її складових у зв’язку із дорожчанням матеріалів, комплектуючих, енергоносіїв та підвищенням рівня мінімальної заробітної плати. Значна частина матеріалів та комплектуючих закуповується за іноземну валюту. З причини фінансових труднощів з боку постійних споживачів продукції даного підприємства зменшилася кількість замовлень на деякі види продукції. З цієї ж причини відбуваються несвоєчасні оплати за відвантажену ТОВ «Електромеханічний завод «Етал» продукцію.
Відсутність обігових коштів стало причиною зупинки виробничої діяльності           ТОВ ПКП «Кран-Сервіс», яке займалося виготовленням кранів та обладнання до них.
Також, на обсяги виробництва та реалізації продукції, за інформацією деяких підприємств облікового кола Олександрії, впливає такий фактор як недостатня кількість кваліфікованих працівників. Зокрема, ТОВ «ЗПТУ «Віра-Сервіс Інтермаш»» зазначило, що на підприємстві існує потреба у кваліфікованих працівниках як робітничих професій (слюсарі з обробки металу, електрогазозварники), так і інженерних (конструктори, технологи).
До останнього часу, у зв’язку з недостатністю обігових коштів та попиту на продукцію, деяким підприємствам облікового кола м. Олександрія (УВП УТОС,                        ТОВ ВКФ «Оксамит», ТОВ «Олександріяпривід», ТОВ «УкрЕнергоПродукт»,                      ТОВ «Електромеханічний завод «Етал») доводиться працювати в умовах неповного використання виробничих потужностей та скорочення робочого часу.

 Поліпшення стану справ у промисловості Олександрії можливе за умови стабілізації внутрішньої та зовнішньоекономічної ситуації в країні, забезпечення надійного курсу національної валюти. Це дасть змогу промисловим підприємствам міста розширювати ринки збуту продукції. Важливим завданням залишається розширення асортименту продукції, забезпечення на належному рівні та удосконалення її якості, що дозволить зробити товари підприємств конкурентоспроможними і зацікавити потенційних споживачів.

1 коментар: