Є професії, у яких люди за свою роботу отримують
подяки, а дехто й матеріальні блага, але є й такі, за які, не дивлячись на їх
складність і відповідальність, здебільшого чують або ж нарікання, або ж байдужість.
Чи багато слів вдячності отримують водії міського транспорту та перевізники,
які щодня, не дивлячись на складні погодні умови, свята чи будні забезпечують
безперервний рух автобусів на міських маршрутах? У переддень професійного свята
автомобілістів хочеться добрим словом згадати людей саме цієї професії.
Професія водія – одна з найпоширеніших на ринку
праці. Адже водії є фактично у кожній організації, компанії. За часів СРСР це
була затребувана професія. До речі, відбір спеціалістів відповідно до категорій
був надто доскіпливим. Ніде правди діти: зараз усі, хто хоч якось тримається за
руль та має права, вважає себе водієм.
Та одна справа, коли ти їздиш сам, і зовсім інша,
коли ведеш автобус, ущерть наповнений людьми. А особливо, якщо це громадський
транспорт і тобі потрібно ще слідкувати за порядком у салоні, пасажирами.
Інколи пасажири нарікають на роботу водіїв
автобусів, сперечаються з ними, конфліктують, та насправді, навіть не
здогадуються, наскільки важка та відповідальна ця робота. Адже від водія
насамперед залежить життя та здоров’я пасажирів, яких він перевозить. А крім
цього, він має вчасно, безпечно, з комфортом доставити пасажира у потрібне
місце.
В Олександрії не один десяток років перевезенням
пасажирів займаються 6 приватних підприємців (С.Сизов, А.Сизов, С.Моцний,
А.Проквас, О.Міщенко, К.Юнак), надаючи робочі місця сотням городян. До
виконання своїх обов'язків, як і до підбору кадрів, ставляться дуже
відповідально. Уже те, що вони в такий складний період часу, коли держава
відмовилася від забезпечення соціальних гарантій по безкоштовному проїзду
пільговиків, переклавши все на місцеві органи самоврядування, й надалі
продовжують безкоштовно возити певну категорію населення, говорить про їх
людяність. Хоча і за встановленим міською радою графіком, але ж надають
послуги, терплячи збитки.
Сьогодні по місту на 30 маршрутах здійснюється 210
автобусних рейсів, з них – 54 пільгові. На кожному автобусі встановлено прилад
GPS-контролю. За умовами тендеру щодня мають здійснити не нижче 90% виїздів.
Кожен маршрут, кожна зупинка чи відхилення від графіка контролюються.
«Робота на нашому підприємстві налагоджена так, що
водіїв вранці, перед початком зміни, доскіпливо перевіряють медичні працівники,
а машини – досвідчені механіки, – розповідає один із перевізників. – Водії –
усі з досвідом роботи. Відповідні вимоги і до професійних манер: одна із умов –
неконфліктність. Це стосується і водіїв, і кондукторів, будь-який конфлікт
одразу залагоджується, бо на скарги пасажирів адміністрація одразу реагує і
вважає, що пасажир завжди правий. Плинності кадрів тут немає, бо працівники
отримують вчасно заробітну плату, повний соціальний пакет, а перевізники
сплачують усі податки до міського бюджету».
Є серед підприємців і колегіальність, поділився
секретом один із перевізників. Заробляти у цьому виді бізнесу стало дуже
складно, тому й тримаються разом, допомагають один одному, разом відстоюють
свої права та приймають рішення.
Головною проблемою сьогодні є невідповідність
тарифної політики затратам, які несуть перевізники. Ціни на пальне, запчастини
та утримання транспорту ростуть з кожним днем, а тариф – незмінний роками, та
ще й пільговиків доводиться возити, за домовленістю з владою, в ущерб собі. Є
маршрути, за якими перевізники, якто кажуть, залишаються в мінусі. З десяти
маршрутів, які виконує кожен перевізник, половина збиткових. Тому вважають, що
варто вже виходити з пропозиціями щодо вартості проїзду та оптимізації
маршрутів.
Водії, характеризуючи свою професію говорять, що
працювати у цій сфері може далеко не кожен, навіть найдосвідченіший. Бо, окрім
навичок водіння, потрібно ще вміти спілкуватись із людьми. А ще треба бути
уважним, стриманим, чуйним, і обов’язково терплячим. Цю роботу треба насамперед
любити, але найважливіша вимога до водія – безпечний рух.
Як працює водій, ми, пасажири, спостерігаємо щодня
під час поїздок. І мало хто хоче побувати на його місці. А в таких умовах, як
працюють українські водії громадського транспорту, їм треба мати залізні нерви
і безкінечну терпимість. Щоправда, водії і перевізники, з якими довелося
спілкуватися в переддень професійного свята, щиро дякували міській владі за
відремонтовані дороги, саме ті, по яких курсують маршрутні автобуси: і їхати
приємно, і машини не так ламаються, та й пасажирам комфортно.
У переддень професійного свята Дня
автомобіліста перевізники вітають колег по бізнесу і своїх працівників зі
святом.
День
працівників автомобільного транспорту – це ще один привід для нас висловити
слова вдячності за вашу працю. Щиро вітаємо всіх, чиє життя пов'язане з
дорогою: водіїв, ремонтних робітників, диспетчерів, кондукторів,
інженерно-технічних працівників. Бажаємо вам щастя, добробуту, нових трудових
здобутків, успішної та безаварійної роботи, зеленої вулиці на життєвих і
автомобільних шляхах!
54×100%:210= 25,7% -рейсів охоплено пільговим проїздом...
ВідповістиВидалитиЯкщо врахувати повну відсутність їх у Сб, Нд, на свята, то законного права пільгового проїзду залишиться меньше 20% !!! Велика п..дяка за це графіково-виконкомівському недо-Геттовському знущанню. Бо більш як на 80% рейсів, "косять" гроші перевізники, ІЗ ТИХ у кого Є узаконене Державою право на БЕЗКОШТОВНИЙ проїзд...