"Олександрійська правда" тепер у Facebook

понеділок, 4 вересня 2017 р.

Медичні працівники скликають акцію протесту під Верховною Радою



 Олександрійські медики підтвердили, що 19 вересня візьмуть участь у Всеукраїнській акції протесту. До Києва поїдуть кілька десятків медичних працівників, які приєднаються до обласних мітенгарів. Акцію організовують  Профспілки працівників  охорони здоров»я  України. Про це повідомив голова Олександрійської профспілки медичних працівників Г. Шкроб.

Галузь охорони здоров»я впродовж років перебуває в кризовому стані через тривале та значне недофінансування ( у середньому 40- 60%  від потреби). Незважаючи на те, що обсяг видатків зведеного бюджету  України на охорону здоров»я за період 2012-2017 років у гривневому еквіваленті зріс  в 1.5 рази , стрімке падіння курсу національної валюти протягом 2014-2016 років призвело до того, що обсяги фінансування охорони здоров»я в перерахунку на національну валюту скоротився в 2.2 рази. Зміни , внесені до  Державного бюджету  України на 2017 рік , передбачають збільшення обсягу медичної субвенції  на 380 млн.грн при дефіциті коштів фонду оплати праці закладів охорони здоров»я , що фінансуються з місцевих бюджетів у розмірі 3, 9 млрд.грн. Протягом першого півріччя в системі охорони здоров»я  України спостерігається негативна динаміка до збільшення заборгованості із заробітної плати .
Реформа заробітної плати призвела до «зрівнялівки» в оплаті праці медичних працівників та не дала прогнозованого підвищення  на 30%, зарплата низькооплачуваних  працівників, як і прожитковий мінімум , зросли удвічі.
У лікарів середня заробітна плата збільшилась за п’ять місяців лише на 10,9-15,9%, у фахівців з неповною вищою освітою – на 16,5-22%, у молодшого медперсоналу – на 28,4-41%. Враховуючи , що розмір прожиткового мінімуму збільшується двічі протягом року , а розмір першого тарифного розряду залишається незмінним , то це наприкінці року призведе до  її відставання від прожиткового мінімуму  на 10,1%.
Відсутність мотивації в оплаті праці та неналежні умови праці стимулюють до масштабного відтоку  як висококваліфікованого персоналу , так і молодих спеціалістів  до виїзду за кордон. Сьогодні дефіцит лікарів  по країні складає 39 тис. осіб, середнього медичного персоналу 21 тис.осіб, і ситуація з кожним днем погіршується.
Не погоджуючись з безсистемною , науково та економічно не обґрунтованою  реформою системи охорони здоров»я , яка не відповідає Конституції України, не передбачає необхідного фінансування для забезпечення  Конституційного права громадян на безоплатну , доступну медичну допомогу, гідних умов та оплати праці  працівників галузі медики  сформували вимоги:
ВИМАГАЄМО  ВІД ПРЕЗИДЕНТА УКРАНИ, ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ, КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ:
1.            Призначити Міністра охорони здоров»я України ( з метою посилення відповідальності за діяльність галузі в умовах  впровадження  медичної реформи).
2.            Збільшити обсяг медичної субвенції на 2017 рік не менше ніж на 3,9 млрд.грн для забезпечення :
-              Своєчасної та в повному обсязі виплати заробітної плати працівникам закладів охорони здоров»я з урахуванням диференціації згідно із вимогами законодавства
-              Виплати допомоги на оздоровлення
-              Погашення заборгованості з виплати заробітної плати.
3.            Ліквідувати зрівнялівку з оплати праці шляхом підвищення на два тарифні розряди  Єдиної Тарифної Сітки посадові оклади лікарів, медичних сестер, у тому числі спеціалістів з вищою немедичною освітою для забезпечення єдиних підходів в оплаті праці працівників бюджетної сфери.
4.            Встановити медичним працівникам державних і комунальних закладів охорони здоров»я надбавку за престижність праці.
5.            Здійснювати реформу системи охорони здоров»я з дотриманням Конституції України та Законодавства України, з урахуванням позиції Профспілки та думки медичної спільноти.
6.            Не допускати руйнації та комерціалізації системи охорони здоров»я , зберегти кадровий потенціал  галузі, забезпечити конституційне право громадян на доступну та якісну медичну допомогу.
Геннадій Шкроб – Голова олександрійської міської профспілки
                                   працівників охорони здоров»я


Немає коментарів:

Дописати коментар